سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مهدی نجم

حوزه/ حجت الاسلام نجم گفت: بحث پژوهش یک بحث مغفول و مظلومی در حوزه‌های خواهران و برادران است و تقویت ظرفیت پژوهشی حوزه خواهران استان سمنان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام مهدی نجم، در نشست تجلیل از طلاب خواهر و برادر پژوهشگر و برگزیدگان جشنواره علامه حلی به میزبانی سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان اظهار داشت: الحمدلله همدلی و همگرایی خوبی در میان حوزه های خواهران و برادران در سطح استان وجود دارد که نمونه ای از آن مسلئه مشارکت طلاب خواهر و برادر در امر پژوهش است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی به اندازه لازم و کافی نیست، تصریح کرد: بحث پژوهش به واسطه دلایل مختلف از جمله مسئله مالی آن، یک بحث مغفول و مظلومی در حوزه‌های خواهران و برادران است؛ یک مرکز پژوهشی که در حوزه خواهران استان که به همت عزیزان شروع شده است تقویت آن در دستور کار است که ما ان‌شاءالله بتوانیم یک کار جدی را انجام بدهیم.

وی ضمن قدردانی از همه منتخبین استانی جشنواره علامه حلی افزود: باید حاصل این پژوهش ها نتیجه خودش را در حوزه آموزش و فرهنگی در حوزه های علمیه خواهران و برادران نشان بدهد و امید داریم که بیش از پیش شاهد رشد پژوهشگران در استان سمنان باشیم.

حجت الاسلام نجم خاطرنشان کرد: در مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان سمنان تا کنون ۲ شماره مجله پژوهشی چاپ شده است و اگر مجله سوم پژوهشی چاپ شود اتفاقات خوبی در امر پژوهش در حوزه علمیه خواهران استان سمنان رخ می دهد و در بین ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور ۲ مجله علمی - پژوهشی از استانها داریم و امید داریم که سومین مجله از استان سمنان باشد.

حجت الاسلام علیرضا صابریان، استاد حوزه علمیه خواهران سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: افتخار این نیست حوزه خواهران یا برادران دنبال جلو زدن و قوی بودن و ضعیف بودن باشد، باید شاهد تقویت پژوهش و آثار فاخر و ارزشمند در حوزه پژوهش باشیم.

وی تصریح کرد: مشکلات حوزه اقتصادی و خانواده در امر پژوهش مطرح و بررسی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha